Friday, April 20, 2007

påkörd av en lastbil och allt blir bara mer fel

En lastbil mejade sönder min bildörr imorse. Helvete. Fick stop på honom innan han fortsatte o tog hela dörren med sig, fan vad bra. Synd bara att hela jävla dörren har formen av ett dragspel nu. Otroligt nog gick den att stänga så jag kunde åka hem.

Börjar fan tappa tron på god karma. Var vid kvarnen för att hämta käk åt pappas hästar, HJÄLPA honom med det. Tack så mycket för den. Har verkligen inget annat att säga. Fattig är jag, jättekul att begära av mina redan alltför generösa släktingar att de ska lägga ut ännu mera tid och pengar på mig och mina behov. Fan.

Har hjälpt till hela dagen, burit ved som en tok. Äntligen färdig så far ska få hjälpa mig med deklarationen och ägarbytet på den gamla bilen. Har lovat nya ägaren att komma förbi idag för att fixa det.

Deklaration- kunde tydligen inte göra avdrag för resor och kurslitteratur iallafall. Okej, det kan jag ta. Får ändå 3000 tillbaka.

Ägarbyte- Det går inte. Del två av ägarbeviset FINNS inte. Hepp. Får ringa till stackarn och säga att det inte blir idag heller. Faaan. Hatar när saker och ting inte går i lås, hatar ännu mer när det beror på mig. Fantastiskt vilken underbar dag. :(

No comments: