Monday, April 23, 2007

It-girl

Sitter på stationen i Herrljunga osch skriver. Känner mig som ballaste sortens it-girl. Dock har jag inga planer på att betala extra pengar för att verkligen komma ut på internet och kunna publicera i skrivande stund. Nej nej, någon måtta får det vara.

Är på väg till skolan, långt från Uddevalla dessvärre. Men världens mys har det varit att hälsa på HONOM. Gick upp tidigt i söndags, trots att jag croupierade på natten. Satt på tåget och pluggade, därav medsläpandet av datorn.

Han hämtade mig på stationen. Det var skönt att träffa honom. Efter mys i soffan, med persiennerna nere den här gången, fick jag följa med honom en sväng till han extrajobb. Fick agera chaufför eftersom han var yr igen. Han har fått virus på balansnerven. Jobbigt läge då man är lastbilschaufför och måste fokusera hela dagen. Kom nästan inte iväg till hans jobb, vi busade, brottades i sängen.

När vi låg och kramades, bara småpratade lite berättade jag om min panikattack i torsdags. Han undrade varför jag hade haft det. Men du vet, jag är van att vara själv, att klara mig själv. Sa ingenting om i lördags. Varför skulle jag, kommer ju int eens ihåg hur han såg ut. Men lite dåligt över det har jag mått, vet inte om det är bra eller dåligt att det släpper.

Efteråt lagade vi tacopaj. Glömde av att be om lunch, så det smakade underbart med mat på kvällen. En stund senare ramlade vi i säng. Visst är sex bra i början, när man är nyfiken och bara överväldigad av varandra. Men när man börjar känna varandra, det känns ännu bättre.

Snart framme i skolan nu, ska träffa gruppen och försöka få ordning på forsknings PM:et. Känns som att vi inte kommit någonstans sedan vi bytte inriktning, men kankse idag. Hoppas det, inlämning på fredag.

No comments: